Olyckor & Invigning

Det blev ingen blogg igår, jag hade en liten olycka med vår dörr (Läs: jag lutade mig mot skjutdörren och den rullade iväg med mina fingrar kvar så jag klämde mig). Alltid kul att ha en syster som gottar sin i min klumpighet, haha! Men det bjuder jag på!^^

Det kom in världens trevligaste tjej idag på jobbet. Hon skulle lämna tillbaka ett par trasiga skor, för hon bor i Skåne och har inte Wedins i näreten. Sen vettefasen hur vi kom in på allt, men hon hade iaf flyttat till in kille i Tomelilla för två månader sen, och nu var hon hemma och hälsade på en vecka. Hon sa att hon längtade hem när hon var här, och hon kallade Tomelilla för en håla. Kan hända att det stämmer, jag har ingen aning, haha! Poppis med skåningar här idag. Var en annan inne förut idag. Det var typ den minsta tjejen jag nånsin sett, så himla gullig! Hon hade en kompis med sig som stod vid kassan, och jag trodde att den andra var ett barn, sen började hon fråga massor. Jag ba oj då, hon är vuxen^^ haha! Skånska är ju alltid trevligt, så jag ba prata på typ^^ haha!

Väl hemma på lunch så pratar jag i telefonen med mamma. Så fort jag lägger på så säger pappa: du har haft ihjäl tre fiskar! Jag ba: What? =O Syrran flabbar soffan! Jag ba =O Jag har tydligen lyckats mata ihjäl dom. Jag hade vårdnaden om fyra jäkla fiskar i typ tre dar och det slutar med att en överlever i min vård. Hur svårt är det att sköta FISKAR??Den sista höll på att dö också, pappa hade tydligen räddad den i sista sekunden när den höll på att krampa och rulla runt..
Jag visste inte att det var farligt att tappa matburken i vattnet^^  I'm a bad, bad person..

Nu har vi nyss varit på invigningen av nya köpcentrumet. Det ser så himla annorlunda ut, och är så mycket nytt så jag känner inte igen mig alls. Det mesta ligger ju i delen som brann ner när O'learys låg där. Med  något vilt i blicken och fradga i munnen över alla kläder jag vill ha, så strosade vi omkring en snabbbis i trängseln. jag ska kolla mer noggrant vid ett lugnare tillfälle utan Subwaymaskotar som delar ut kakor, och amerikanska footballspelare som står och motar bort folk i Bik Bok-öppningen, haha! Jag kommer säkert drömma mardrömmar om den där maskoten. Enda sen Gröna Lundbävern hoppade på mig bakifrån så jag höll på att dö av skräck, håller jag dom helst på avstånd! 

Nu ska jag fantisera om hur jag skulle se ut i alla fina kläder, haha! Pusshej! =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0