Rubriken får inte bestå av enbart blanktecken...

Jag måste bara skriva in ett stycke ur boken "En oväntad semester"! Jag låg och fnissa mitt i fredagsnatten så länge att jag var tvungen att börja hosta för att dölja det, så inte pappa skulle undra vad jag höll på med^^

"Så småningom kom han till saken och frågade om inte vi kunde träffas. Han ville gärna bjuda ut mig på middag, om jag inte hade någonting emot det.
Under hela telefonsamtalet stod Brigit brevid och spelade luftgitarr. Hon stod med benen brett isär och kastade vilt med håret upp och ner.
Samtidigt som jag besvärat försökte avböja Lukes inbjudan stod Brigit och juckade med underlivet mot mig och vickade med tungspetsen. Jag vände ryggen åt henne men hon följde bara efter.
-Hm, jag tror inte att de är en särskilt bra idé, mumlade jag generat till Luke. Du förstår att, eh, jag vill inte ha något förhållande. Vilket var en stor lögn. Det var bara honom jag inte ville ha något förhållande med.
Brigit var nere på knä vid det här laget, frenetiskt spelande på sin luftgitarr med ansiktet mot taket i en sån där extatisk grimars som heavy metal-gitarrister alltid har som betyder "jag håller just på att få tidernas orgasm"."

Jag kanske var trött men jag fick ett anfall av luftgitarren iaf^^ Haha!

I lördags var vi då ut. Tillbringade kvällen hos Maries bror några timmar innan vi gick ner mot stan. Det var ganska många gamla bekanta ute som man träffade på, men det var ju inte den roligaste utekvällen vi haft, så vi åkte faktiskt hem ganska tidigt. Innan vi åkte hem så ville the people ha Maxmat, så jag körde in i driven där. Jag ba Marie, du får prata! Haha! Sen står vi och väntar ett bra tag, så när det blir vår tur att komma till luckan så tänker inte jag på att köra nära hålet. Avståndet blev liksom enormt, jag ba vad ska jag göra^^ Evelina ba, men är det inte lättast om du kliver ur bilen och hämtar maten? Never att jag blir historiens första människa som kliver ur bilen i en drive in! Snacka om att förlora sitt syfte, haha! Men jag var tvungen att hänga utanför fönstret så jag kan inte påstå att det var sååå mycket mindre pinsamt heller, hahaha! =D Så kan de gå!^^

Sen för att gå till dagen så ska jag börja med att säga GRATTIS SANDRA!!! Hon har nämligen tagit körkort idag, wiie!! =D Körskolan jublar säkert nu när ingen av oss är kvar eftersom vi stannade där i evigheter, hahaha! Vi firade med att hon följde med mig hem på lunchen. Gissa vem jag såg? Mhm exakt, guldlock! =) Jag bara gick där leende och tittade, och hejade lite lätt naturligtvis. För långt avstånd för något annat. Inte för att jag tror att han skulle uppskatta en lång konversation med mig heller, haha! Men jösses amalia, han är så himla fin!

Pappa bilar med sin bror till Tyskland och kommer hem på onsdag. Jag trodde att pappa hade glömt att köpa balsam till mig så jag hann få nått smått galet i blicken innan jag hittade flaskan^^ Vara ensam hemma betyder också att jag blir utan mat. Vem orkar laga mat till sig själv egentligen? Jag är fascinerad av dom som tar sig tiden!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0