Helgen so far!

Igår efter jobbet blev det speedat fixa-till-mig-och-äta-innan-vi ska-åka! Färden skulle gå mot lilla stället Hånick för att säga hej då till Anna som lämnar oss för Australien i fem månader. Känns verkligen som alla drar dit nu. Tredje personen på en och en halv månad som jag känner som åker dit, Viktoria, Patrik och nu Anna. Och själv sitter man fast i Sundsvall, kul värre, haha^^ Fast egentligen så skulle jag nog inte klara av att dra iväg sååå länge, jag är lite hemmakär^^
Iaf, när vi var där så kollade vi på Idol och åt sjukt mycket onyttigt! Sen kollade vi på deras hund som blev helt galen i mig och började jucka på mig HELA tiden! Jag ba omg fösvinn! Sen lägger jag mig på golvet och då attackerar hunden min stackars arm istället! Vi var liksom massor av tjejer och den ska naturligtvis jucka på just mig^^ Efter Idol så ville vi se lite hemmavideos från olika tillfällen därnere, det blev först vår egen skildring av idol som vi spelade in för typ ett år sen (önskar att jag kunde säga att det var längre sen^^), sen efter det så blev det vår egenskriva debutskräckis som spelades in vid samma tillfälle! Tyvärr så satt även deras familj och tittade, under idol så tjöt folk av skratt bokstavligen. Vi höll på att skämmas ihjäl och ville mest puckla på Anna lite när filmen visades, haha! Vi fick även veta att hon har visat den för några killar innan som satt och skämdes för vår skull för att vi var så pinsam på den, bra betyg tycker jag. Jag antar att det inte är positivt för min skådespelarkarriär!
Hinner bara komma hem så stoppar två hundar nosen i munnen på mig också för dom blir så galen när man kommer hem!

Idag så blev det upp med tuppen igen nästan, för vi skulle åka nästan till samma ställe igen, men den här gången var det en Hanna i fokus! Det är min systers barn som fyller åtta år idag, åren går verkligen sjukt snabbt! Hon är så himla sockersöt med sitt aslånga blonda hår! Efter bus med brorsans tjej så blev jag nästa offer, jag fick sitta och skriva i en såndär mina kompisar-bok! Det var då inte igår måste jag säga. Känns som att dom är lite svårare att fylla i nu faktiskt, men det var lite nostalgi sådär^^

Jag höll på att somna i bilen på vägen hem (sover som ett barn i bilar), så jag tänkte slänga mig på sängen hemma hos mamma, men ack då! Det var bara att klä på sig igen och hjälpa till att hämta ved. Verkligen jättekul, det var typ om blickar kunde döda halva dagen, och säg en kommentar till och du får ett vedträ i huvvet. Efter vi hade hämtat dom långt bort i Njurunda så skulle det ju of course in i vedskåpet ute också, jag ba ni skämtar! Behöver jag säga att det inte var ett skämt? Jag tillbringade lördagseftermiddagen med att stappla ved utomhus i regnet i mina favoritjeans och peakjacka för jag hade inte ens kläder här hos mamma sen igår. Pricken över i:et var när ett vedträ ramlade bak på min nagel så den gick av inne i skinnet så jag började blöda på tummen. Ni tjejer vet säkert vad jag menar när naglen skivar sig lite i kanten där den fortfarande sitter fast i tummen så man kan inte klippa ner nageln, utan man fastnar överallt istället. Så hade jag innan, men nu slogs det upp riktigt i skinnet. Det gjorde ont, poor me! Jag är också den blödigaste människan jag vet, så jag höll faktiskt på att svimma av det! Försökte vingla tillbaka ut igen men jag var tvungen att sitta ute på trappen tills det svarta för ögonen försvann^^
Efter det så satt jag och syrran och kollade på gamla idolauditions från när dom var i sundsvall ifjol. Det mest klockrena är när Swartling-kopian kommer in och Daniel säger: "Det här är jättekonstigt!" Jag skrattar varje gång^^ Sen satt jag och syrran och sjöng till juryn på idol-dvdn, vi fick höra att det verkligen inte var ett hallelujamoment, kul man kan ha! =D
Nu på kvällen så har jag kollat på svt:s 50-årsfest. Det kan man verkligen kalla nostalgi! Det var ju farbror Frej!! Som jag älskade han när jag var liten, var så kul att se det igen!
Sen måste jag säga att Darin verkligen svängde på scenen där idag, känns som han har blivit så vuxen! Jag är absolut inget Darinfan, har aldrig varit heller, men den nya låten är faktiskt bra!

Nu ska jag eventuellt värma mina tår framför öppna spisen och tycka synd om mig själv!^^
Trevlig helg folk!

Kommentarer
Postat av: Alexandra

haha,jag blir glad när du nämner darin i din blogg :)

2006-10-22 @ 19:56:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0