Jobbet

06.00 Klockan ringer, jag försöker att förtränga oljudet men det går inte. Inser att jag måste upp ifall jag ska hinna i vilket fall...

07.30 Medan jag fixar håret vänder jag mig mot fönstret och ser av en slump J. Det var ganska längesen sist, har funderat vart han tog vägen. Blev påmind om min starka draglse till honom som jag fortfarande har och ville typ helst springa ut till honom och göra nått man antagligen kan bli anmäld av. Det positiva beskedet är att jag faktiskt stannade inne^^

08.00 Jag beger mig med slokande steg mot körskolan för att ha dubbellektion. INTE kul den tiden på morgonen.

09.40 Går mot jobbet och väntar huttrande utanför innan dörrarna öppnas.

10.00 Kommer in, hälsar och lär mig lagersystemet för alla skor. Flyttar om ute i butiken, har massor att göra hela morgonen.

12.30 Går vilsen runt i stan och känner mig allmänt ensam, haha! Besöker bror Fredrik på telenor för att sysselsätta mig. Funkar bra enda tills han går. Jag fortsätter med att kolla i olika affärer, blev kär i lite kläder som jag måste kolla närmre på^^

12.20 Tillbaka på wedins innan lunchen är slut pga tristess. Får fullt upp att göra med uppackningslistor och skokartonger! tar typ flera timmar =) Ganska kul faktiskt, jag trivs på lagret, haha! Hinner med att riva ner flera rader skor i lagret i min framfart, senare välte jag skor över mig också. Inget av misstagen nådde allmänheten *phhuu* Olyckor händer så lätt^^

17.30 Den unga praktikanten går hem, jag stannar kvar. Får lära mig kassan lite hastigt, fattar sådär, fick genast testa på en kund, jag ba omg!! Men det gick bra... tills nästa kund kom. Den kvinnan tog med sig min nästa panik. Men det gick också ganska bra, men jag fattar inte allt än dock^^ Är lite nervös för morgondagen!!

18.00 Knatar hemmåt. Tar exakt tre låtar innan jag kommer hem. Idag blev det Nothing in this world, Hot stuff och My home. Trevligt värre^^

18.30 Smsar syrran och frågar hur det gick med mammas operation. Får svaret att det inte gick så bra för hon kommer aldrig bli helt bra igen i benet och hon slutade andas på uppvaket. Allt var iaf bra nu och hon borde ha kommit hem...



Mmm, det var min dag det! Jag har nu asont i fötterna och är grymt trött, men det var ändå roligt. De mesta är lättare än man tror också. Man får ta en dag i taget, liksom klart att jobba är jobbigt men det behövs ju! =) Nu ska jag ringa mamma innan Prison break börjar. Vill väldigt gärna veta vad som hände. Skulle nått hända min mamma så skulle jag aldrig bli normal igen! Jag kanske uppdaterar om PB senare =)

Pusshej!! ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0