Work it...

Det blev lite change of plans idag, jag jobbade aldrig på Accenten i stan, utan fastnade i Birsta hela dagen. Nu när det är över ska jag väl inte klaga, blir ju extrabetalda timmar. Vi får faktiskt löneförhöjning från april, mohaha! Fast det syntes inte på min lönespec, så jag vet inte om jag får vänta till nästa lön för att det ska märkas hos mig, blä! Okej, jag kollade nu, det var redan höjt, sorry! Öh, det var inte meningen att prata lön, så skitsamma! Det var iaf en annan tant där idag som jag babblade ganska mycket med. Hon känner döva personer, så vi kom in på teckenspråk och hur mycket fel det kan bli när man är nybörjare. T.ex berättade hon om en tjej som skulle teckna:

"Jag är törstig, jag vill ha läsk!"

Istället blev det:

"Jag är kåt, jag vill ha kuk!"

Känns som att man inte ska kunna säga så mycket fel, men tydligen så är törstig och kåt nått tecken man gör vid halsen, och läsk och kuk nått man gör med handen! Ursäkta det grova språket också, haha!
Kom även in en kund som jag tyckte såg väldans bekant ut, så ser hon mig. Hon ba; Haha nämen är du här nu också? Sist var du inne i stan när jag ställde till problem för dig! Man ba jo tack, det var jag som inte visste vad jag höll på med då, tack för påminnelsen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0