A complaint free world...

Satt och tittade på Oprah nyss som vanligt när jag är hemma, och kom att tänka på ett avsnitt som jag såg för ganska längesen. Handlade om en kyrka om jag minns rätt, som började tillveka ett armband som man skulle ha på sig i tre veckor och under tiden får man inte gnälla på nånting. Projektet heter A complaint free world! Det ska väl gå ut på att man mår bättre själv om man slutar klaga och gnälla på massa onödiga saker och försöker se positivt istället. Om man råkar klaga under dom tre veckorna som man ska ha det på sig, så börjar man om från början och sätter armbandet på andra armen istället. Jag är en riktig gnällspik när saker inte går som jag vill, så jag skulle aldrig klara det, men jag tycker tanken är rar!




117070-776

Kommentarer
Postat av: Emma

Oj. skojaru att jag hade behövt detta hahaha

2008-01-24 @ 09:27:35
URL: http://missnielsen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0