För om man drömmer om Paris, hamnar man på något vis likt förbannat i Hudiksvall...

Jag fick en plötslig längtan att åka till Paris. Jag röstar oftast för sol och bad (speciellt efter den här tragiska, skitsommaren), men det är nått väldigt romantiskt med tanken att vandra på belysta gator i ett vinterparis. Speciellt vid jul. Okej, New York är fortfarande den stora drömmen, men jag måste vara realistisk, haha! Eiffeltornet, Pariserhjulet m.m. Titta i alla utsmyckade, fantastiska skyltfönster, och sukta efter dom svindyra märkesvarorna i alla boutiqer. Kanske gå in på Marc by Marc Jacobs och handla nån souvenir (dom kanske inte har nån souvenirshop? Får kanske spara det till New York och Bleecker street). You get the picture...
Jag vill gärna tro att jag skiter i sightseeing och diverse sevärdigheter, men det är faktiskt inte så. När det väl kommer till kritan så vill jag gärna se allt det där som folk pratar om.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0