Jag hade en gång en dröm, jag trodde att den var sann. Så väcktes jag ur min sömn och drömmen försvann...

Förresten, jag hade en riktig mardröm inatt. Inga spöken, inga mördare, ingen som blev jagad.

Nånting som har fastnat efter bilolyckan är att jag har blivit rädd för att åka bil med folk som nyss har tagit körkort (tjejen som körde bilen hade precis tagit sitt). Jag känner mig jättefånig, men så är det. Jag tror att det är för att dom har noll erfarenhet. Klart man kan köra bil om man har fått kortet, men erfarenhet kommer med tiden.
I drömmen så var vi fyra tjejer i en bil. Jag, Jessica som körde bilen och två till. Vi körde på en väg som hade vatten på högra sidan utan vägräcke, och helt plötsligt sladdar vi över kanten och flyger rakt ner i havet.
Jag vaknade skräcklagen med panik och hjärtklappning när vi landade i vattnet. Jag har aldrig drömt en sån verklighetstrogen dröm, som faktiskt har gjort mig så rädd så jag har vaknat. Var väl antagligen för att jag vet hur det känns i verkligheten, det går inte att beskriva hur rädd man blir i en sån situation annars. Jag trodde att jag skulle dö, så det var ganska traumatiskt. Jag har ju små minnesluckor från stunden när vi hade voltat klart tills jag blev utdragen ur bilen. Minns bara att bilen äntligen slutade volta, och att jag började hyperventilera tills Madde lugnade mig. Minns inte att jag hängde uppochner eller hur jag kom ner. Nu vet jag ju att det var Madde som släppte ner mig, men jag minns det inte.


Oj då, vilket sidospår jag hamnade på. Poängen var att jag tror att min hjärna bearbetar att Jessica nyss har tagit körkort, haha!


Kommentarer
Postat av: Madeilene

ja du jag håller med dig.. man har blivit mer rädd sen olyckan.. shit snart 2 år sedan, går fort! Jag minns inte heller att vi var upp och ner, minns att jag släppte loss oss från bältet men inte att vi hamnade ner då haha ja du förstår.. galet



vi hade tur den dagen

2009-09-09 @ 22:41:47
URL: http://justmadde.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0