Om bloggen...

1 - Hur länge har du bloggat? Sen oktober 2006.

2 - Hur såg din bild av bloggar och bloggare ut en månad innan du själv började blogga? Bloggar kändes relativt nytt och spännande, för jag började med min blogg ungefär i samma veva som det blev blogghysteri. Jag kände ingen som hade en blogg när jag började, men det har verkligen ändrats. Kul att följa nära och kära! Dock har många redan hunnit lägga ner, haha! Tyckte även att det kändes ganska glammigt att vara storbloggare med allt det innebär (pengar, paket, reklam, inbjudningar m.m.). 


3 - Vilken var den första blogg du förälskade dig i?


6 - Av de bloggar du läser, hur många procent är dagboksbloggar och hur många är ämnesbloggar (t ex teknikbloggar, modebloggar, politiska bloggar)?

9 - Vad tycker dina närmaste om att du bloggar? Dom flesta bryr sig nog inte. Jag skyltar inte med min blogg för familjen eftersom jag vill kunna ventilera mig här. Jag vill inte alltid att dom ska veta hur jag känner mig. Vissa vänner och syskon läser nog ganska ofta!


10 - Tycker folk som känner dig att du är dig själv i din blogg?


12 - Nämn några saker som du aldrig bloggar om, och varför.


13 - I vilken utsträckning bloggar du för att få bekräftelse, tror du?


15 - Har du träffat folk IRL (in real life) efter att ha fått kontakt med dem via bloggen?


16 - Tror du att det kan vara skadligt för vissa personer att blogga?


18 - Har du själv skrivit saker du ångrar i din egen eller andras bloggar?


19 - Hur ser bloggandets nackdelar ut, för dig?


20 - Tror du att du fortfarande bloggar om två år?


21 - Nämn 5 bloggare som du vill ska svara på enkäten.

Alla som läser ;)
Kanske...om nån läser fortfarande!
Ångesten, och att jag i tid och otid fotar konstiga saker till bloggen (nu har jag dock blivit lite lat ), haha!
Jag är en väldigt snäll tjej så jag håller inte på med sånt trams. Nog kan jag ha åsikter, men jag håller dom för mig själv istället. I min egna blogg så är det nog en hel del som jag skulle vilja radera, men inte för att det är taskiga saker ;)
Ja, det kan bli ett beroende. Jag har själv fått ångest när jag inte hinner uppdatera, och då är min blogg bara en liten fis i rymden.


17 - Har du någonsin blivit sårad av någonting som skrivits till/om dig i kommentarer eller i andra bloggar
Ja, när det handlar om saker som jag bara har sagt till bekanta. Då vet jag ju att det är nån av dom som skriver.
Nej, inte direkt. Några har dock sett mig på jobbet. Fy vad hemskt, jag som kan vara så grinig ;)
En minimal! Jag vill ju ha min blogg liten och gosig, svårt om man vill bli storbloggare! Sen vore det ju roligt om mina bekanta skrev ett par rader ibland, det är ni dåliga på! ;)


14 - Tror du att man kan lära känna en person genom att läsa hennes/hans blogg? Man tror det ibland, haha! Nej, som bloggare vet man att det inte går. Man kan vinkla sin blogg precis som man vill.
Min bakgrund. Jag har varit med om betydligt mer än många tror. Ingen räkmacka överhuvudtaget i mitt liv. Däremot ångest, rädsla och oro.  Det kommer jag aldrig någonsin att skriva om, för det är något som jag inte ens pratar om med vänner.
Skriver inte alltför privata saker om människorna runt mig, och jag skriver sällan om känsliga ämnen, tex politik, religion.
Jag har inte hört nått om det så jag vet inte. Jag tycker att jag är mig själv, fast i en liten dos.
 

11 - Har du hittat en fungerande gräns för hur privat du vill vara i din blogg, eller tänjs den gränsen hela tiden?
Haha, jag har snarare dragit tillbaka gränsen. Kommer nog aldrig bli lika öppen igen med kärlekslivet tex.
Öh. Dom flesta är dagboksform. Jag pallar inte bloggar som bara är mode eller smink eller foto... Ni förstår ;)

7 - Nämn en bloggare (obs:länka) som verkar väldigt olik dig, vars blogg du tycker om. Jag vet faktiskt inte.

8 - Nämn en bloggare (obs: länka) som verkar väldigt lik dig, vars blogg du tycker om.
Tror att jag väljer stinalee.se. Hon verkar så himla snäll och go. Men väldigt lik vet jag inte, det finns ingen som jag ;)
 
Englas showroom :)

4 - Hur känner du inför dina första blogginlägg, när du såhär i efterhand läser dem? JAG SKÄMS! Haha, allvarligt jag tycker att det är pinsamt. Tycker även att jag var lite väl personlig ibland. Hmm.. Lite roligare också ;)

5 - Hur många bloggar återvänder du till regelbundet som läsare? Helt ärligt... Jag hinner knappt läsa bloggar längre. Den enda som jag klickar mig in på varje dag är Englas. Det är nog mest för bebisarnas skull, jag är så himla bebisfascinerad. Ibland blir det Kelly, Izza och Kenza för gamla tiders skull, men tycker inte att bloggarna är så jättespännande längre. Annars är det syrrans, Maddes, Annas m.m, alltså nära och käras bloggar. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0