Glöm den tidigare bilden...

För det var ingenting jämfört med hur det såg ut när jag åkte. Det var översvämning över hela gårdplanen, efter hela Hagavägen och nere på stan. Det var vatten långt upp på bildörren när man låg i ytterfilerna. Åska, hagel och spöregn. Bilar som hade fastnat i vattnet, ambulanser och brandkåren. Jag har aldrig varit med om sjukare väder, kändes nästan som att det skulle bli en riktig översvämningskatastrof i stan. Jag var även tvungen att åka upp för en underskrift på AF, så när vi äntligen hade kommit förbi det värsta vädret så kom jag på att jag hade glömt min lunch och mina skor hemma (åkte i gummistövlar, inte så kul att jobba i). Bara att åka igenom helvetet igen, innan vi kom iväg till Birsta. Jag fick väldigt dåligt samvete över att han dragit iväg pappa, vi hade kunnat bli stående i vattnet vart som helst. Till råga på allt så hann jag bli bokstavligen dyngsur av dom korta bitarna jag sprang ut och in, känns ju toppen när jag redan är jätteförkyld. Jag var såå sur, ville bara sätta mig och grina i protest när jag kom till jobbet, haha!
Nu känns humöret iaf lite bättre, iaf tills jag slutar jobba och inser att bussarna är inställda, eller att min lägenhet är vattenfylld. Ja, typ nått sånt ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0