Märks det...

Märks det att jag har vissa favoritförfattare? Haha, jag ser ut som en bokmal med böcker överallt. Fast det är jag nog också iofs. Mina lilla Sophie Kinsella-samling står i fönstret. Både alla fristående och Shopaholicserien. Det fattas en fristående bok, men den är borta med vinden för tillfället. Måste köpa en ny!
Sen är det Marian Keyes-böcker i hyllan. Alla hennes böcker är så jäkla bra, och dom är även fristående. Jag har alla hennes böcker också, tom dom som handlar om Marian, typ Tankar från sängkanten. En liknande författare som också skriver bra är Sheila O'Flanagan.
En annan serie som jag samlar på är Meg Cabots om Babbeldrottningen. Finns än så länge bara två stycken på svenska. Har självklart Twilightsamlingen också.
Sen samlar jag även på alla som John Ajvide Lindqvist skriver. Tex Låt den rätte komma in, den är väl mest känd sen filmen. Han skriver väldigt udda böcker men sjukt bra om man gillar lite creepy stuff. Hmm, Dean R Koontz är faktiskt också en favorit på den fronten, han hade jag glömt bort.
Sist men inte minst: Camilla Läckberg! Svårslagna deckarböcker, herregud så spännande människan skriver. Dom får faktiskt mamma köpa, så dom äger jag inte själv. Eller det var faktiskt jag som hade Isprinsessan, sen blev alla andra fast i serien.


Ja, det blev visst lite bokstips av det här. Läs på nu mina bokmalar! :)




Kommentarer
Postat av: Evelina

Vet du vart mina John Ajvide Lindqvist böcker är? Jag har inte ens läst en av de som jag köpte för längesen :P

2011-03-16 @ 19:50:20
URL: http://lonken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0