Melodifestivalen del 1...

Alltså MF har inte ens börjat och jag känner mig redan besviken. Har lyssnat på 1 min. snuttar som ligger på svtplay.se. Sean Banan är visserligen trallvänlig, men allvarligt? Abalone Dots känns bara så zzzz... The Monikers låt är inte alls lika glad och poppig som den ifjol, det är helt olika typer av låtar. Afro Dite låter som dom alltid gör, om det inte skreks så hysteriskt i Dead by aprils låt så kanske jag skulle kunna gilla den bättre. Thorsten tänker jag inte ens kommentera. Nä, dom bästa ikväll blir nog Loreen och Marie, och jag är egentligen inget fan av någon av dom. Det är iaf lite poppigt! Sen kanske jag ändrar uppfattning när jag har hört alla hela låtar, och dom brukar ju bli bättre efter några lyssningar. Tänkte försöka lyssna efter kl 14 när bidragen läggs ut :)
Tävlande bidrag:

1. Sean Banan – "Sean Den Förste Banan"

2. Abalone Dots – "På väg" 

3. The Moniker – "I Want To Be Chris Isaak ..."

4. Afro Dite – "The Boy Can Dance"

5. Dead by April – "Mystery"

6. Marie Serneholt – "Salt And Pepper"

7. Thorsten Flinck & Revolutionsorkestern – "Jag reser mig igen"

8. Loreen – "Euphoria"



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0