A for effort...

Min bror och hans fru har beställt tårta av mig till Isaks födelsedagskalas om ett par månader. Lotta frågade Isak hur hans drömtårta skulle se ut för att jag skulle få veta vad jag ska göra. Tror ni inte att lillkillen svarar Darth Vader... Omg. Först sa han faktiskt att tårtan skulle vara grön med Darth Vader på toppen, och han ska absolut hålla i ett rött lasersvärd. Sen kom vi fram till att tårtan ska vara röd, för det skulle påminna om när han var på nån lavaplanet eller nått sånt, haha. Min första tanke var hur i helskotta ska jag kunna göra en Darth Vader?
När jag kom hem så satte jag mig faktiskt och gjorde ett försök (skaffa ett liv, jag vet ), för det känns roligare att tillverka något själv än köpa nån gubbe. Om Isak inte är allt för petig, så kanske faster kan få godkänt ändå? Tycker ändå att det blev hyfsat för någon som knappt vet mer än att han är en svartklädd kille i mask, som flåsar oanständigt mycket ;) Sen på den riktiga gubben ska det självklart sättas dit en cape, den ska vara svart,  och tandpetaren ska bytas ut till ett rött tårtljus som ska föreställa svärdet. Sen fattas det en hel del detaljer som jag inte orkade göra ikväll!
Min testkanin :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0