Tandläkaren...

Hann bara kliva upp för att se att jag har fått en kallelse till tandläkaren. Jag visste inte ens att dom skickade ut såna efter man har fyllt 20, haha! Men iaf tiden var redan på fredag, och man får betala om man lämnar sena återbud. Är dom helt korkade? För det första vore det trevligt med lite mer tid, man kanske behöver ta ledigt från jobbet en stund och allt möjligt. För det andra så är det sviiindyrt och tiden är en vecka innan löning. För det tredje skulle jag inte ens gå då även om det fanns flera tusen kvar av lönen på kontot. Jag kan ju alltid säga till min släkt att dom blir utan julklappar iår för jag gick till tandläkaren istället. Har iaf bytt tid till januari nu, men det svider ju när man kollar på prislistan!



Prisexempel - allmäntandvård 2007
    
Undersökning 0-19 årKostnadsfri  
    
 Tandhygienist   Tandläkare   
Undersökning 20-29 år, 65+ 393 kr454 kr 
Undersökning 30-64 år 499 kr560 kr 
    
Lagning av tand, fyllning av en
tandyta med komposit
 476 kr 
Lagning av tand, fyllning av två eller flera tandytor med komposit 649-891 kr 
Ta bort en tand 605 kr 
Upprensning och rotfyllning 1587-2272 kr 
Förebyggande åtgärder och avlägsnande av beläggning tandsten samt puts och polering   
-vid omfattande behov454-687 kr454-687 kr 
-vid mindre omfattning  74-222 kr  74-222 kr

Kommentarer
Postat av: Sara

Fy fan..det är sjukt dyrt alltså.
Går iaf en gång om året, men dyrt är det!! :/
Hatar tandläkaren, varför vill man peta i andras tänder egentligen? :P

2007-11-13 @ 16:09:33
URL: http://fabulousprincess.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0