Rockbjörnens blogg

Jag läste på rockbjörnens blogg på Aftonbladet, var bara tvungen att lägga ut en del här nere, haha!
http://blogg.aftonbladet.se/8217/


Skrivet av Rockbjörnen 30 november 2006, klockan 10:50



Googlade loss på mig själv på nätet och hittade en beskrivning av mitt släkte.
Kanske är det precis så här jag är? Är det så? Eller?

”Brunbjörnen lever ensam, detta innebär att hanen oftast endast är närvarande under parningen.”
Ett manschauvinistiskt svin, som ligger och sen bara drar. Är det jag? Nä, verkligen inte. Jag är en snäll björn.

”Därefter lever honan ensam under de 7-8 månader som hon är dräktig.”
Jaha. Och så fick världen en ensamstående mamma till. Tack för den, björnjävel. Är det här verkligen jag?

”Brunbjörnen klättrar bra när de är unga, men som äldre klättrar de däremot lite långsammare. Hur gamla de än är, så springer de och simmar mycket bra.”
Haha, man är ju ingen elitidrottare direkt - men visst har man sprungit ikapp en och annan SL-buss i sina dar. Jag! Jag!

”Brunbjörnen tål dock inte kylan så bra under vintern, därför går den i ide.”
Sover Dolly Parton på rygg?

”Efter 30-35 år dör brunbjörnar.”
Jaha. Tungmodet var på väg bort. Då får man den här jävla klubban i skallen. Rockbjörnen delades första gången ut 1979. Jag kan alltså vara död inom tre år, fyra år. Är det här verkligen meningen?
Ola Salo har rätt. ”One of us is gonna die young”.
Suck.

Det enda som kan trösta mig nu är ett nytt röstningsrekord.
Kom igen, make me happy now.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0