Förvirrad...

Jag och syrran åkte till Pantbanken för att jag skulle köpa klockbatterier. Jag tror inte att jag vill åka tillbaka dit igen, haha!

Vi går in i affären, kollar runt lite. Jag står som vanligt helt i mina egna tankar.
Evelina - Öh, Magdalena, hallå!
Jag- Va?? (snurrar runt och ser att biträdet väntar på mig med ett höjt ögonbryn)
Jag- Öh, jaha, hej... Visst har ni typ klockbatterier?
Biträdet- Ja då, ett vanligt?
Jag- Öhh, jag har ett med mig som jag kan visa!
(han tittar på det) 
Biträdet- jaha, du ska ha ett *batteriets namn*
Jag- Va?
Biträdet- Ja dom heter så!
Jag- Okej, jag kan inte sånt...
Biträdet- Ska du ha ett?
Jag - Ööhh, vad kostar dom?
Biträdet - 10 kr
Jag - Hmm, då ska jag ha tre!
(han går iväg samtidigt som jag ser skylten att dom inte tar kort, får lite panik)
Jag - Evie, har du pengar?
Evie- Nej!
(han kommer tillbaka med mina batterier)
Jag- Eh, ni tar inte kort va?
Biträdet - Nää!
Jag - Okej, öhm, jag måste bara spinga till bilen och hämta pengar.
(sprang till pappa, kom tillbaka)
Biträdet- Väckarklocka?
Jag- Va?
Biträdet - Väckarklocka?
(fattar ingenting)
Jag- Om jag ska ha det till en sån?
Biträdet- Ja!?
Jag- Eehh, joo det ska jag...
(sanningen var utesluten, så vita lögner är väl okej?)
Biträdet - Jag förstod väl det, till armbandsklockar är dom inte lika stora!
Jag - Nehe...
Biträdet - Jag tar hand om det gamla batteriet!
Jag - Eh
(jag tittar lite konstigt på honom och trampar på stället)
Biträdet - Jag tar hand om det här!
Jag - Asså det är typ inte slut... Jag skulle bara visa...
Biträdet - Jaha! Men då ska du inte vara och ta på det med fingarna, det kan bli fettfläckar på dom!
Jag - Okej, jag skulle bara visa...
(jag och syrran går ut)
Evie - Gud vad du är förvirrad!


Kommentarer
Postat av: Madde

"sanningen var utesluten" ehm VA ska du ha det till magda? hahha ;)

2007-08-09 @ 23:32:32
URL: http://justmadde.blogg.se
Postat av: Marina

Hahaha du är rolig du Magda! Jag va riktigt underhållen av det här inlägget :P Hahaha! Tokskoj!

2007-08-10 @ 07:27:48
URL: http://marinahamberg.blogg.se
Postat av: Evelina

haha jag skrattar fortfarande åt de där haha!

2007-08-10 @ 21:02:33
URL: http://lonken.blogg.se
Postat av: Lisa

hahaha, ja det undrar jag också ;) vad skulle du ha batterierna till? ;) hahahaha xD

2007-08-12 @ 01:13:10
URL: http://famoous.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0