tacksamhet...

Man klagar ofta när man bor hemma att man vill flytta hemifrån. Sån är även jag! Visserligen så känner jag mig inte alltför stressad, är ju bara 19 än så länge^^ Iaf fyra månader till, haha! Men sen kommer dom där småsakerna som gör att jag är väldigt tacksam över att bo kvar hemma;

Pappa bjussar på nya stövlar
Pappa bjussar på en tidningsprenumeration
Pappa bjussar på träningskort
Pappa bjussar på en resa till sthlm och Lena + Orup på Berns
Jag slipper laga mat
Jag slipper diska
Jag slipper städa
Mammas små rosa presenter som hon tycker passar mig
Mammas alla timmar videoinspelningar hon gör åt mig när jag är borta
Skjuts när man ska nånstans
Julstrumpan ovanför sängen med hundrasjuttioelva små paket som mamma har slagit in
Körkortet


Och nej, det har inte med lathet att göra, det har med att jag hatar allting som har någon som helst likhet med att vara hemmafru att göra! Förutom tvätta då, det gör jag helst själv^^ Sen tycker jag synd om den stackars man som ska behöva äta min gräsliga mat^^ Fast jag längtar till den dagen då man får inreda sitt eget place efter tycke och smak, och att få vara ensam när man själv vill. Jag ska anlita pappsen till renoveringen x) Fast jag har ju målat mitt rum själv rätt nyligen så jag kan ge ett handtag kanske^^ Om inte annat så försöker jag intala pappa att om han och särbon flyttar ihop så kan jag bo kvar här själv!! Jag har redan ändrat planlösningen och färgerna i tanken! Haha^^ 
Åh nu blev det mycket manligt prat här, I miss my mom... Måste åka dit till veckan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0