Jobbig sits...

Det känns inte som jag har hunnit med att berätta vad som händer på dagarna längre, jag skriver oftast så korta inlägg för att hinna med. För nån dag sen var tex Madde i Birsta med en kompis och tittade in på jobbet. Det är ganska sällan jag träffar nån jag känner där, så avbrott är välkommet! Idag var Malin in på jobbet i stan, så jag fick titta lite på Melvin igen. Gud, vad han är söt! Sen kom Jessica ner på sin lediga dag och var med mig under lunchen. Vi satt på Waynes en timme och bara existerade, väldigt skönt!
Sen är väl den största nyheten att jag nu måste välja vart jag vill fortsätta jobba. Blev så eftersom skobutiken i stan är såld till Eurosko. Det känns inte alls bra, jag blir nästan gråtfärdig bara av tanken. Det är alltså stan eller Birsta som gäller.
Stan: min älskade skobutik och mina älskade arbetskamrater. Väldigt nära hem = gångavstånd. Få jobbtimmar.
Birsta: Jobba med tanter som jag inte har nått gemensamt med (förutom chefen som är yngre än dom och jättesnäll) så jag känner mig ganska utanför, känns långt åt helvete = buss och busspengar, senare kvällar, mycket mer jobbtimmar.
Så ja, det är vad jag väljer mellan. Båda cheferna vill ha mig på sitt ställe, så det ger mig ännu mer ångest. Jag har egentligen inget val heller, för jag måste välja stället där jag får jobba mest, och det är Birsta. Det känns jävligt hårt för jag vill egentligen inte. Jag har ingen emot Birsta när jag får variera mig, men det känns jobbigt att bli låst där eftersom det är i stan jag har jobbat i två år. Det är svårt att förklara för folk som inte har varit i samma sits hur svårt det är att lämna sina arbetskamrater ofrivilligt. Det är tur att jag har en förstående chef. Hon sa att hon ville att jag skulle stanna hos dom, men att jag ska tänka på mig själv och vad som är bäst för mig, sen sa hon att hon ska ta tillbaka mig så fort allting ordnar sig med butikerna. Jag hoppas att det kommer bli så, för då kan jag vara på alla ställen igen, precis som nu.
Tror jag har mina sista dagar i stan nu till helgen, men jag får iaf avsluta med Jessica. Det kommer kännas helt fel att lämna in mina nycklar...

Kommentarer
Postat av: Madde

men gumman då.. tänk så här.. om du inte trivs på jobbet så mår man inte bra, mår man inte bra slutar man till slut jobba och då får man ändå inga timmar.. hur många timmar skiljer det sig mellan då? för lixom är verkligen ex 500 mer så viktigt då om man trivs på jobbet? hoppas det löser sig :)

2008-09-09 @ 21:43:27
URL: http://justmadde.blogg.se/
Postat av: Evelina

Jag tycker du borde jobba i stan istället. Jag vet hur det är att inte trivas åp jobbet å man blir galen av de till slut!

2008-09-10 @ 13:11:38
URL: http://lonken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0