Det är därför jag inte har nån bil...

Det blev inget inlägg igår, jag var alldeles för less. Sällan, haha ;) Det är svårt att dra historien kort, men ingenting ville helt enkelt funka igår. Jag följde med syrran på hennes bilbesiktning igår på eftermiddagen, allt var lugnt och fint. Efter att ha fått veta att hin var tvungen att fixa ett par bromsrör, så åkte vi mot Birsta. Vi hann knappt komma fram innan Anders ringde och sa att han hade fixat så att hon kunde få fixa bilen redan samma dag, så vi fick typ åka på en gång (hej då shopping).
Allt går lugnt och fint på verkstaden, så karln hissar upp bilen mot taket, och vi står där och låtsas att vara intresserad av vad han pratar om, medans vi väntar på att Anders ska hämta upp oss.
Efter ca en halvtimme ringer Anders och säger att hans bil har stannat efter vägen. Stendöd. Jaha, där står vi och väntar utan bil, och där sitter han liksom. Mekanikern sa iaf att vi skulle hissa ner syrrans bil igen och fara och hämta Anders. Han skulle även ta med k-sprit till Anders ifall, ifall att den bara hade frusit. Vi sätter oss i bilen, åker mot Anders. Bara för att inse att han glömde k-spriten när vi kom fram. Det blev bara till att vända om och åka till macken, men där var det slut minsann! Vi åkte snabbt vidare till nästa ställe, där det faktiskt fanns, så vi kom äntligen fram till Anders igen. Bara för att inse att vajern till motorhuven på syrrans bil hade lossnat, så dom fick inte upp motorhuven till startkablarna.
Där övergav vi familjebilen, åkte till Anders jobb och blev avsläppta där av mekanikern. Han tog syrrans bil och åkte vidare. Planen var att vi skulle låna en firmabil för att få igång Anders bil, så han tog en från jobbet. När vi skulle åka insåg vi att det inte fanns nån ström alls i den bilen heller, för den var urladdad.


SUCK.


Jaja, hur som haver så laddade vi upp den, åkte till bilen, bogserade den till jobbet och skulle sen åka hem. Vi hade då hållit på i två timmar ungefär. När jag hade puttat in bilen i garaget (jag vet, jag är fasen Hulken) med lite hjälp från Anders (haha), och vi skulle åka, så startade den helt plötsligt. Helvetes jävla biljävel.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0