Stackars blommor...

Ett par veckor med varmt väder har tagit musten ur mina rosor. Igen! Jag var tvungen att bita i det sura äpplet och klippa bort dom vissna rosorna (det vill säga alla blommor på fyra av fem rosplantor), och förhoppningsvis växer dom ut igen så småningom. Dom får vila upp sig i min dusch tills vidare.
Vet ni förresten att man kan odla rosplantor från en snittros? Det betyder att om man får en ros vid ett speciellt tillfälle från sin älskling (eller någon annan för den delen), så kan man få en hel krukblomma till slut. Då har man minnet kvar utan att den vissnar! Bra va? :)








Kommentarer
Postat av: Madeilene

ja rosor som är så känsliga :( typ alla mina blommor mår dåligt också xD eller ja, de går liksom från en dag till en annan bara innan de är superdåliga... dumma sol ;)



sv: haha smal vet jag väl inte haha men nästan alla kilona är ju borta nu. Nu är vi liksom snart tillbaka på startvikten, har väl 1-2 kilo kvar men de är väl tuttarna och mjölken haha! Nu är det lite extra vikt som ska väck ;) förhoppningsvis iaf hahaha :)

2010-07-15 @ 12:29:50
URL: http://justmadde.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0