Hockey...

Jobb idag, mycket varannan dag just nu. Eller nästan iaf, jobbar faktiskt fre-sön. Efter jobbet idag så åkte jag och Jessica på hockey i Eon. Sca-cup (timrå, sundsvall, brynäs & modo) stod på schemat, och ikväll var inledningsmatchen. Vi hade ståplats för ovanlighetens skull, och det var inte riktigt min kopp te. Så himla skränigt när man står nära bortklacken. Jag förstår inte riktigt varför man inte kan koncentrera sig på att heja på sitt eget lag, istället för att dissa det andra. Att stå och skrika timrå-tattare m.m till spelarna och timråklacken är bara onödigt och fyller ingen som helst funktion. Nu säger jag absolut inte att alla timråiter alltid sköter sig exemplariskt heller, det har jag faktiskt ingen koll på. Men ska man verkligen behöva släppa ut hejaklackar på olika sidor av arenan med vakter och polis för att det inte ska bli bråk? Borde inte lagsport vara kärlek för föreningen och gemenskap?
Hur som haver: Timrå vann med 3-2, heja TIK :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0