Battur runt alla oar...

Igar va vi pa en o-tur med bat i massor av timmar, hela ganget. Den stora fragan ar bara: vat var alla oar? Haha! I alla fall sa va det ganska trevligt och mysigt. Vi stannade till pa tre olika stallen dar man fick stanna och bada. Pa forsta stoppet solade och badade vi lite pa stranden, pa andra hoppade vi i fran baten och badade runt den ute i vattnet, och pa tredje stoppet snorklade vi.
Snorkling kan vara ganska fantastiskt, men pa var tur var det mest kaos. Ingen i personalen talade om innan att vattnet var valdigt stromt, sa alla hoppade i forvantansfulla och glada. Drojde inte lange innan vi insag att vi hade drivit valdigt, valdigt langt ut fran var bat. Utan flytvast sa borjade jag fa lite panik sa jag simmade mot baten sa lugnt jag kunde. Nar jag insag att jag inte kom nanstans sa fick jag panik pa riktigt. Som tur var sag personalen pa en annan bat att jag hade stora problem och att jag inte orkade langre, sa dom kastade ett rep och drog upp mig pa deras bat. Jag satte mig dar och forsokte hamta andan, och da hade killarna fixat sa en fran var bat kom dit med en flytvast som jag fick ta pa mig, sen tog han tag i mig och drog mig in till ratt bat. Hittade Jessica ute i vattnet, sa jag tog tag i henne sa hon inte skulle forsvinna. Uppe pa baten stod kusinen helt skarrad och hade tydligen ocksa fatt bli inhamtad tillsammans med Jesper. Alla hade kampat mot strommarna dar ute. Fy, det va hemskt! Nar chocken val slappte kom den del tarar, men sen lugnade alla ner sig. Nu mar alla bra, och ar back on track! Lagger ut bilder fran dom senaste dagarna sa fort vi kan :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0