Parasailing...

Jag är fortfarande förvånad över att jag faktiskt gjorde det, höjdrädd och allt. Herregud, jag vågar liksom knappt åka karusell. Det är ändå något som jag var sugen på redan sist jag var i Thailand, jag och Sandra var nog båda lite sugna. Det såg himla läskigt ut när dom landade mitt i vattnet med stenar och allt, så jag vågade faktiskt inte då.
Nu började suget för oss redan i Phuket, men nej, jag visste att jag inte skulle göra det där heller. Det var när vi kom till Koh Samed (el. samet) och såg att man kunde flyga tandem och landa på en båt, som vi verkligen tände till. Men nej, fortfarande för läskigt. Tills näst sista dagen. Då tog staken över och jag kände bara; what the hell. Vi gör det bara! Vi fick med oss Therese och Jonathan också, så då kändes det ännu bättre. Bestämde att göra det sista dagen ändå, eftersom jag hade spytt dagen innan. Var inte så sugen på att riskera något dumt, haha!

Det var lite läskigt, lite coolt, och lite härligt. Dock gjorde det jäkligt ont i magen att dingla i selen eftersom man spände sig hela tiden. Vårt åk skulle vara åtta minuter, och jag är glad att det inte var längre. Vi fick även en härlig kraschlandning i vattnet som skvätte ner hela oss, innan dom hissade upp oss igen. Som sagt, kul att testa, men inget jag behöver göra igen :)









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0