Piece of pie...

Jag har slängt ihop ett par tacopajer idag. Lite drygt att göra pajskalen själv, eftersom det skulle gå så mycket snabbare annars. Tur att det är väldigt oavancerat iaf. In i frysen så slipper jag laga mat ett par dagar till. Så sjukt tråkigt.



Update: Kom på att jag kan lägga ut ett bra basrecept på pajen.


Pajskal

3dl mjöl
150 gr mjukt smör 
2-3 msk vatten
0,5 tsk salt (Man kan ta lite socker istället om man ska använda pajskalet till bakverk)


Måtten behöver inte vara exakt, den fungerar bra ändå.
Ställ i kylen för att kallna en stund, antingen i formen eller som degklump.
Stick lite små lufthål i bottnen innan den gräddas,
Grädda ca 10 min på 200 grader. Ska den gräddas igen med fyllningen i,
så kan man korta ner tiden lite så att det inte blir för torrt.



Fyllning

Mitt egna basrecept på fyllningen är:

köttfärs
tacokrydda
creme fraiche

Sen är det bara att slänga i det man själv vill, krämigt och gott! Glöm inte att slänga på lite riven ost, mums!

Voila, en färdig tacopaj ;-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0