Det är inte bara ljusen som brinner...

Jag tror att det kommer brinna för mig snart också, jag känner mig väldigt arg och irriterad. Jag ringde Försäkringskassan idag eftersom jag inte har fått mina pengar därifrån än, och det har gått ett par veckor som det ska. Man kan säga att jag i princip stämplar upp min jobbtid, fast med FK istället för a-kassan. Hur som helst, när jag ringde så fick jag till svar att mitt intyg måste kompletteras för att jag har skrivit under med fel datum. Men när tjejen på kundservicen kollade så kunde hon inte se att jag hade gjort något fel, förutom att jag skriver datum tvärtom många andra, med dagens datum först. Så även fast inget var fel så kunde hon inte hjälpa mig med utbetalningen eftersom ärendet redan hade hamnat hos en handläggare.
När jag kollade posten idag så såg jag att jag faktiskt hade fått brev därifrån med begäran om komplettering. Fine, tänkte jag, tills jag faktiskt läste i pappret. Där har handläggaren skrivit att jag har skrivit under med datumet 10e december, och det godkänns inte eftersom det inte har varit än. Sen kollade jag på kopian av mitt intyg som hon skickade med, och det var då som jag började känns mig väldigt, väldigt elak. Jag har inte alls skrivit fel, det är hon som inte kan läsa, dumma blindstyre. Det står tydligt 10-11-2011, så det är hon som har läst galet. Att jag ska få vänta på mina pengar för att ett klantarsel inte kan läsa riktigt gör mig rikitgt förbannad!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0