Grinchen...

Jag är förjäkla kluven idag. Imorse när jag såg snön så tänkte nej nej nej. Sen tänkte jag att med tanke på julskyltningen och advent så var det rätt trevligt ändå. Ända tills jag gick utomhus, då började svordomarna rulla i huvudet. Varför ska det alltid envisas med att snöa i motvind? Jag hatar att bli snöpiskad i ansiktet och jag hatar att bli blöt. Jag känner mig som Grinchen som förstör allas julstämning, men jag hade då inte gråtit en endaste skvätt om snön hade väntat i typ två veckor till. Varmt är det iaf, så jag tror som sagt inte att den kommer ligga kvar hela tiden. Då blir det väl en grön jul istället bara som ett hån, haha! Där ska jag vara tydlig och säga att jag verkligen vill ha snö över jul och nyår, sen kan den gärna försvinna i februari nån gång. Och, ja jag tycker att det är fint med snö.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0