Freakshow...

Jag tror att jag har nämnt att det mest stor sannolikhet är så att jag har en sjukdom som kallas för EDS (Ehlers -Danlos symdrom). Det är en ärftlig bindvävssjukdom, som min storasyster och hennes barn har fått diagnos på. Symtomen stämmer så pass bra på många av oss andra syskon och mamma, så det är därför som det är troligt att det kommer från mammas släkt, och nu har vi syskon också fått det. Det finns flera olika sorters eds, oc den typen som det handlar om hos oss är överrörlighetstypen. Alltså, man har en väldigt böjbar kropp jämfört med friska människor. Vissa saker kan man absolut träna sig till ändå, men det är många symtom som ska stämma om man är sjuk.
I helgen hos syrran, så började vi testa olika saker efter middagen. Det slutade med att syrrans karl skrek att vi inte var normala, och att han var tvungen att gå därifrån, haha! Jag trodde han skulle svimma när jag visade mitt partytrick (min mycket flexibla tumme)! Det finns mycket mer att visa än det jag lägger ut själv, men det behövs lite hjälp av en fotograf då. Jag visar lite handtricks så länge ;)




Handflatan platt mot bordet med bakåtböjt lillfinger


Dubbelvikt tumme, bakåt ;)





Annat vanligt symtom är att man felbelastar benen genom att trycka knäna bakåt, för dom vet inte riktigt när det ska ta stopp.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0