Action...

Inte varje morgon man vaknar till värsta rån-dramat utanför fönstret! Imorse var det nämligen rån på klock och smyckesbutiken Kent (igen), och idag gick det inte obemärkt förbi. Jag låg i sängen och hörde ett väldigt liv nere på gatan, sen hör jag hur någon skriker: polis!!! Nu var jag bara halvvaken, men någonting reagerade och vaknade till just på ordet polis. Jag gick upp och kikade ut genom fönstret, och där nere på gatan var det full fart med gripandet av ena rånaren. Det var tre gymnasiekillar som sprang efter och brottades ner rånaren tills polisen kom, vilka medborgare! Mamma är så söt också när vi pratade om det förut ikväll, med hennes skräck att jag skulle ha klivit ut genom porten precis då, och blivit gisslan. Nu tror jag att hon har sett mycket film, men man vet ju faktiskt inte vad dom kan göra i panik! Jag kan inte ens föreställa mig vad jag skulle göra om jag klev ut på gatan mitt i ett polisdrama. Gå förbi, frysa till, eller sakta backa tillbaka in? Tycker i vilket fall väldigt synd om personalen i denna butik, som verkligen har råkat ut för detta ofta!

Bild från ST;


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0